italiano  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Animayo festival
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo

Festival věnovaný české stop motion animaci - Animayo Stop Motion Special Edition

Kdy: 04.07.2020 - 05.07.2020, Kde: online

V sobotu 4. července proběhne Czech Centres Animayo Stop Motion Special Edition festival, v jehož rámci se umělci a odborníci z různých zemí postarají o nabitý program plný odborných přednášek, masterclass a projekcí klasických i současných perel unikátní animační techniky stop motion, která má v České republice bohatou tradici.
 

Program speciální edice bude zahrnovat vstupy hostů, kteří vás provedou světem stop motion animace: Tereza Brdečková (Česká republika), novinářka, filmová kritička, spisovatelka a scénáristka; Martin Vandas (Česká republika), producent stop motion filmů; Daphne Rosenthal (Holandsko), vizuální umělkyně věnující se experimentální kinematografii, Luca Raffaelli (Itálie), scénárista a odborník na komiks a animaci; Patricia Ortiz Martínez (Španělsko), umělkyně a režisérka animovaných filmů; Tami Berenstein (Izrael), režisérka animovaných a dokumentárních filmů, konceptuální umělkyně, animátorka a ilustrátorka; Daria Kashcheeva (Česká republika), režisérka animovaných filmů.

Těšit se můžete také na vybrané projekce klasické i současné stop motion animace, mezi kterými nebudou chybět reprezentanti prestižní pražské filmové školy FAMU.

Bližší informace k programu také na stránkách Českého centra Řím:

Virtuální debata o české stop motion animaci

Master class Terezy Brdečkové o historii české animace

Daria Kascheeva a film "Dcera"

Česká republika bezpochyby byla a stále je jednou z evropských zemí, které můžeme nazývat velmocí stop motion animace. Ve světě má česká animace nebývale dobrou pověst, pravidelně se objevuje na mnoha mezinárodních festivalech a současná produkce krátkometrážní filmů jen potvrzuje její stále dobrou kondici.

Stop motion je technikou, při níž je objekt mezi jednotlivými záběry upravován a posouván o malé úseky tak, aby se na výsledném záznamu objevil souvislý pohyb. Takto lze rozpohybovat panenky nebo loutky z různých materiálů (plastelína, papír, tmel, keramika, plsť, atd.) nebo jiné reálné objekty jako například výřezy z papíru, fotografie, malby na skle či v písku a nespočet dalších možností, které jsou limitovány jen umělcovou fantazií.