español  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: HN - Libor Fojtík
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

České pivo zaujalo na mezinárodním veletrhu v mexické Guadalajaře

Ve dnech 5. - 7. března 2019 se ve třetím největším mexickém městě Guadalajaře konal mezinárodní potravinový veletrh ANTAD. Evropská unie byla na letošním ročníku čestným vystavovatelem, v rozlehlém evropském pavilonu se představily stovky evropských produktů. Návštěvníky a distributory zaujalo i české pivo. V rámci komentovaných degustací mohli ochutnat hned tři oblíbené české značky: Pilsner Urquell, Budějovický Budvar a Velkopopovický Kozel. Poptávka po kvalitních evropských potravinách a nápojích v Mexiku trvale roste a s výhledem zjednodušení dovozu potravin do Mexika díky modernizaci Dohody o volném obchodu EU - Mexiko se jedná o velmi perspektivní oblast i pro český export.  

Ve dnech 5. - 7. března 2019 se ve třetím největším mexickém městě Guadalajaře konal potravinový veletrh ANTAD, na kterém byla letos Evropská unie čestným vystavovatelem. Na veletrhu byly prezentovány evropské firmy, které v Mexiku působí nebo by chtěly na místní trh prorazit. Rozlehlý pavilon EU, která je třetím nejdůležitějším obchodním partnerem Mexika, pojal stovky evropských produktů. Návštěvníky a distributory zaujalo i české pivo. V rámci komentovaných degustací mohli ochutnat hned tři oblíbené české značky: Pilsner Urquell, Budějovický Budvar a Velkopopovický Kozel. Návštěvníci veletrhu měli možnost na evropském stánku ochutnat nejen alkoholické nápoje, ale také tradiční pokrmy připravené vynikajícími šéfkuchaři. Uskutečnilo se také několik kurzů, které zainteresovaným přiblížily kvalitu a původ evropských potravin a nápojů.

Poptávka po evropských potravinách a nápojích mezi mexickými spotřebiteli výrazně roste.   V roce 2017 vzrostl obchod mezi EU a Mexikem o 16,8 %. Celková výše obchodu mezi EU a Mexikem v roce 2017 činila 62 miliard EUR. V rámci potravinářského průmyslu EU vyváží do Mexika potraviny a nápoje v hodnotě 1,4 bilionu EUR ročně. Stávající trend naznačuje, že evropské potraviny mají v regionu velký potenciál - téměř 12 milionů mexických spotřebitelů vyhledává zdravé, inovativní a gurmánské výrobky. S výhledem zjednodušení dovozu potravin do Mexika díky modernizaci Dohody o volném obchodu EU - Mexiko se jedná o velmi perspektivní oblast i pro český export.

Veletrh, který poskytl nové příležitosti pro jednání, propagaci a prodej, během tří výstavních dnů navštívilo 49 000 osob ze 48 zemí světa. Celkově se na rozloze 55 000 m2 představilo 1900 vystavovatelů, z nichž 600 bylo mexických a zbývající vystavovatelé byli z 23 zemí světa. Cílem letošního potravinového veletrhu ANTAD je prodat zboží v celkové hodnotě 15 miliard pesos a pokořit tak o 7 % výsledek z loňského roku.    

Velvyslanectví ČR v Mexiku na ANTAD 2019

Velvyslanectví ČR v Mexiku na ANTAD 2019

Autoři: Martina Saitlová, stážistka, Velvyslanectví ČR v Mexiku