Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   english                        česky           

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

Prezentace turistického potenciálu střední Evropy

Kdy: 30.09.2016 - 02.10.2016 , Kde: Mumbai a Dillí

Ve dnech 30. září a 1. října 2016 se v největších indických městech Mumbai a Dillí již pošesté uskutečnily prezentace turistického potenciálu visegrádských států nazvané anglicky "DISCOVER CENTRAL EUROPE ROAD SHOW".

ct11

 

Spolupráce národních agentur na podporu cestovního ruchu mezi zeměmi V4 (tj. České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska) se datuje od roku 2003. 

 

ct14

 

Ukazuje se, že přestože jsou tyto státy v rámci evropského trhu silnými konkurenty, na vzdálených trzích, jako například v Indii, je pro ně výhodnější se prezentovat společně. Z tohoto důvodu již před několika lety vznikla platforma "DISCOVER CENTRAL EUROPE" (tj. Objevte střední Evropu). 

 

ct13

(Fotografie z prezentace v Mumbai dne 30. září 2016)

Na indickém trhu se první prezentace této platformy uskutečnila v roce 2010. A od té doby se zde koná každoročně v různých městech. Nejsilnějšími trhy v Indii, ze kterých se rekrutuje nejvíce turistů je Mumbai (bývalá Bombaj) a Dillí, a proto se prezentace konaly právě tam. 

 

ct10

 

Zástupce každé ze čtyřech visegrádských států prezentuje turistický potenciál své země prostřednictvím audiovizuální prezentace a bývá doplněna krátkým promo filmem.

 

ct2

 

V roce 2016 z národních turistických centrál přicestovaly následující osoby:

Emilia Kubik - šéf specialistka oddělení marketingových instrumentů Polské turistické organizace ve Varšavě

Robert Vincze - ředitel Slovenské agentury pro cestovní ruch v Bratislavě

Mark Kinces - manažer pro mezinárodní marketing Maďaské turistické agentury v Budapešti

Karina Vítková - manažer pro mezinárodní marketing (vzdálené trhy) České centrály cestovního ruchu - CzechTourism v Praze

 

ct3

 

 

Roadshow se dále zúčastnil také výkonný ředitel indické cestovní kanceláře Namaste Tourism se sídlem v Mumbai Subhash Motwani.

V Mumbai se prezentací účastnili generální konzulové Polska a Maďarska, v Dillí velvyslanec Polska (na snímku vpravo) a zástupci velvyslanců České republiky a Polska. 

 

ct5

 

V Dillí se prezentace uskutečnila v budově Komory PHD, za kterou se zúčastnili následující představitelé:

Mukesh Gupta -  předseda výboru pro cestovní ruch

Mohit Jain - předseda zahraničního výboru

Purrshottam Bhaggeria - místopředseda zahraničního výboru

Saurabh Sanyal - generální tajemník Komory PHD

 

ct4

 

Zástupkyně CzechTourismu Karina Vítková upozornila nejen na turistické krásy a pamětihodnosti České republiky, ale poskytla i zajímavou informaci, které české firmy jsou v Indii nejznámější.

Podle statistik přicestovalo v roce 2015 do České republiky a strávilo zde alespoň jednu noc 55 tisíc občanů Indie, zatímco do Polska to bylo 26 tisíc a na Slovensko 4.300. Česká republika je z tohoto pohledu pro indické turisty nejatraktivnějším státem střední Evropy. 

Karina Vítková upozornila, že propagovat Českou republiku pomáhá také indický Bollywood, například v létě 2016 se v Praze natáčel nový indický film The Ring v hlavní roli s nejpopulárnějším indickým hercem Šahrukhem Khanem.

 

ct6

 

Přítomným byly představeny dvě videoprezentace České republiky, z nichž jedna je ke shlédnutí zde: https://youtu.be/-FjnjYXcG-Y 

 

ct1

 

Akce v Dillí se účastnila také konzulka České republiky v Indii Monika Dobiášová.

 

ct7

 

V závěru akce  proběhlo slosování, při kterém šťastný výherce získal zájezd do střední Evropy.

 

ct9

 

Po prezentacích následovala B2B jednání, kterých se zúčastnil mj. i ředitel společnosti Prague Incoming Robert Pavlík. 

 

ct8

 

Pro zájemce o informace v angličtině o cestování do střední Evropy byl zřízen internetový portál www.european-quartet.com  nebo www.discover-ce.eu

Pro zájemce o informace v angličtině o cestování do České republiky je zřízen portál www.czechtourism.com.

 

.