Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo ministerského rady v MZV ČR s předpokladem vyslání na služební místo vedoucího hospodářského oddělení s agendou hospodáře / technika bezpečnosti objektu na zastupitelský úřad v Kyjevě
17.03.2025 / 08:39 | Aktualizováno: 17.03.2025 / 09:00
(Archivní článek, platnost skončena 27.03.2025 / 23:59.)
Státní tajemník v Ministerstvu zahraničních věcí ČR, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ministerského rady v MZV ČR s předpokladem vyslání na služební místo vedoucího hospodářského oddělení s agendou hospodáře / technika bezpečnosti objektu na zastupitelský úřad v Kyjevě, se služebním působištěm v Praze.
1. Údaje o služebním místě
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby: (8) Zahraniční vztahy a služba.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- vykonává činnosti správce rozpočtu na zastupitelském úřadu (dále jen ZÚ) v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole);
- řídí chod finančně-hospodářského úseku ZÚ;
- sestavuje návrhy rozpočtu ZÚ, sleduje čerpání rozpočtu ZÚ, prověřuje správnost vykazování rozpočtových prostředků, zajišťuje realizaci rozpočtových změn, zpracovává zprávy o čerpání rozpočtu;
- zodpovídá za vedení operativní evidence příjmů a výdajů ZÚ v EIS (Ekonomický informační systém);
- spravuje bankovní účty ZÚ, sleduje vývoj měnových kurzů v místě;
- vede evidenci diplomatických kompenzací, zajišťuje jejich vrácení na Diplomatickém protokolu MZV přijímající země a daňovém úřadu;
- vede agendu místních sil (jejich pracovní náplně, mzdy, úhrady sociálního pojištění a daní a další náležitosti);
- zodpovídá za správu a evidenci majetku, vč. inventur;
- zajišťuje styk s místními úřady v rozsahu agendy finančně-hospodářského úseku ZÚ;
- poskytuje součinnost oblastnímu informatikovi při činnostech, které v době jeho nepřítomnosti na ZÚ nelze řešit elektronickými nástroji vzdálené správy a ve kterých je potřeba osobní přítomnosti při řešení problému;
- podílí se na organizaci a provozu ostrahy objektu ZÚ;
- spolupracuje při vedení agendy režimů pohybu a vstupu do objektu ZÚ;
- zajišťuje správu a provoz požárních, zabezpečovacích a tísňových systémů instalovaných na ZÚ, dále spravuje systém elektronické kontroly vstupu a vede evidenci přístupových práv jednotlivých osob;
- podílí se na zpracování a aktualizaci bezpečnostní dokumentace ZÚ (Ochranný režim ZÚ, Plán činnosti ZÚ při mimořádných událostech a Evakuační plán);
- spolupracuje v oblasti objektové a technické bezpečnosti s Bezpečnostním odborem v ústředí, spolupracuje při realizaci oprav a úprav technického zabezpečení objektu ZÚ včetně elektronických a kamerových systémů.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 11. platové třídy.
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif pro 11. platovou třídu od 26 680 do 38 570 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Pro 11. platovou třídu rozpětí od 1 929 do 5 786 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení od 7 714 do 11 571 Kč.
2.4 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou 1 roku s možností prodloužení na standardní dobu vyslání 2 roky.
V návaznosti na skončení výběrového řízení je předpokládaným měsícem nástupu do služby na služebním místě červen 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) podané, respektive doručené ve lhůtě do 27. března 2025, a to následovně:
- prostřednictvím datové schránky služebního úřadu e4xaaxh, nebo
- v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu epodatelna@mzv.gov.cz, nebo
- osobně na podatelnu služebního úřadu na níže uvedené adrese v úředních hodinách, nebo
- prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu: Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Personální odbor, Loretánské náměstí 5, 118 00 Praha 1[3].
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vedoucího hospodářského oddělení s agendou hospodáře / technika bezpečnosti objektu na zastupitelský úřad v Kyjevě (č. j. 446269-1/2025-MZV/PERS)“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:
5.1 splňuje základní předpoklady:
a) je státním občanem České republiky[4],
b) dosáhl věku 18 let,
c) je plně svéprávný[5],
d) je bezúhonný[6],
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském studijním programu[7],
f) má potřebnou zdravotní způsobilost[8].
5.2 splňuje jiné požadavky:
1) splňuje jiný požadavek stanovený "Služebním předpisem č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“, kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka angličtiny, odpovídající alespoň úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 2 dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech[9].
V případě, že žadatel nedisponuje dokladem, prokazujícím požadovanou úroveň znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech, ale znalost cizího jazyka na požadovanou úroveň (anglický jazyk alespoň na úrovni B2) prokáže a do žádosti doloží jiným dokladem, neuvedeným v Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek, lze požadovanou znalost cizího jazyka pro účely účasti ve výběrovém řízení prokázat složením jazykového auditu MZV ČR na příslušnou úroveň, a to pouze v následujících jazycích – anglickém, francouzském, ruském, německém, portugalském, španělském, arabském nebo čínském.
Žadatelé, kteří absolvují jazykový audit a budou přijati do služebního poměru, jsou povinni doplnit si do 5 měsíců od přijetí do služebního poměru jazykovou kvalifikaci odpovídající požadavkům na dané služební místo a doložit požadovanou jazykovou znalost dokladem dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek, který tvoří přílohu rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019.
Znalost ukrajinštiny a ruštiny vítána.
2) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 3 písm. d) zákona o státní službě "Služebním předpisem č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“, kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů[10].
3) další odborný požadavek stanovený "Služebním předpisem č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“ – platné řidičské oprávnění skupiny B[11].
4) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[12], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
5) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[13] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
6) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ministerského rady v MZV ČR s předpokladem vyslání na služební místo vedoucího hospodářského oddělení s agendou hospodáře / technika bezpečnosti objektu na zastupitelský úřad v Kyjevě podle § 58 odst. 2 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné[14].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis[15],
b) motivační dopis,
c) doklad prokazující úroveň znalosti cizího jazyka na požadovanou úroveň.
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor prostřednictvím aplikace MS Teams.
Kontaktní e-mail v případě dotazů: pers@mzv.gov.cz
Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Ministerstvo zahraničních věcí ČR podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto důvodu je vítán zájem žadatelek i žadatelů.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Žádost musí být podána prostřednictvím provozovatele poštovních služeb tak, aby byla nejpozději posledního dne lhůty doručena služebnímu orgánu. V opačném případě bude žádost z výběrového řízení vyřazena.
[4] Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami. Při podání žádosti lze doložit pouze čestné prohlášení o státním občanství, které je součástí formuláře žádosti. Uvedenou listinu žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.
[5] Splnění tohoto předpokladu se dokládá čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti.
[6] Splnění tohoto předpokladu se osvědčuje výpisem z evidence Rejstříku trestů, který si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti.
[7] Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnými listinami (vysokoškolský diplom). Při podání žádosti lze doložit pouze prostou kopii nebo čestné prohlášení o dosaženém vzdělání, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.
V případě, že se nejedná o zahraniční vzdělání v členských státech EU, smluvních státech Dohody o EHS, Švýcarské konfederaci nebo Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, je třeba doložit originál nebo úředně ověřenou kopii nostrifikace. Pokud žadatel v době podání žádosti nedisponuje nostrifikací, musí nejpozději před konáním pohovoru doložit alespoň originál nebo úředně ověřenou kopii potvrzení o tom, že o uznání zahraničního vzdělání požádal. Samotný doklad o uznání zahraničního vzdělání musí v takovém případě doložit nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo.
[8] Splnění tohoto předpokladu se dokládá čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti.
[9] Splnění tohoto požadavku se dokládá vysvědčením/diplomem (včetně dodatku)/osvědčením nebo jiným dokladem prokazujícím dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka. Při podání žádosti je třeba doložit alespoň prostou kopii. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.
[10] Splnění požadavku na stupeň „Důvěrné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání příslušného osvědčení před přijetím do služebního poměru a/nebo jmenováním na služební místo.
[11] Splnění tohoto požadavku se při podání žádosti dokládá prostou kopií řidičského průkazu.
[12] Pokud žadatel osvědčení nemá, k žádosti doloží doklad o tom, že o vydání osvědčení požádal.
[13] Čestné prohlášení tvoří přílohu tohoto oznámení.
[14] Splnění tohoto předpokladu žadatel doloží podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě listinami, které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných. Jedná se např. o pracovní smlouvu, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu. Při podání žádosti je třeba doložit alespoň prostou kopii. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel doloží nejpozději před konáním pohovoru.
[15] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.