Český stánek na Eurovillage 2024
29.02.2024 / 12:57 | Aktualizováno: 29.02.2024 / 13:02
Na akci Eurovillage 2024, která se uskutečnila v prostorách Jinnah Convention Center v Islámábádu dne 17. února, český stánek zazářil a působil jako jedna z hlavních atrakcí dne. Tato akce, věnovaná oslavě evropské jednoty a kulturní rozmanitosti, byla pro nás významnou příležitostí pákistánskému publiku ukázat, co všechno naše země nabízí. Kromě prezentace českého kulturního dědictví, jsme se angažovali do dialogu o udržitelné budoucnosti, který byl hlavním tématem letošního ročníku.
Prezentace zdůraznila význam recyklace a udržitelných praktik, které jsou v České republice dlouhodobě zavedené a podporované. Interaktivní aktivity na Eurovillage nejenže informovaly, ale také bavily a inspirovaly návštěvníky k aktivnímu přístupu k životnímu prostředí. Bylo nám ctí ukázat, jak se Česká republika snaží být příkladem v oblasti ekologie a udržitelnosti; návštěvníci se kromě stažení informací skrz QR kód o českém postoji k životnímu prostředí, recyklaci a dekarbonizaci mohli vyfotit s obrazem „českého lva“, který recykluje plasty v centru Prahy, poblíž Karlova mostu a Pražského hradu.
Návštěvníci se mohli ponořit do kouzla tradiční české zábavy – kuželky. Tato oblíbená hra, kde cílem je sestřelit kuželky dřevěnou zavěšenou koulí, se stala oknem do světa českých rekreačních tradic pro účastníky všech věkových kategorií. Naše rozhodnutí zařadit právě kuželky mezi hlavní atrakce mělo jednoduchý cíl: vytvořit zábavnou, přátelskou a otevřenou atmosféru na českém stánku.
Kromě fyzické aktivity jsme pro hosty připravili i kvíz zaměřený na českou kulturu, historii a geografii. Ten měl za úkol podnítit zvědavost účastníků a rozšířit jejich vědomosti o Česku. Stovky prošly kvízem, a téměř polovina účastníků obdržela osm z osmi. Vítězům jsme připravili ceny v podobě triček s mapou Česka a knihy o významných hrdinkách z Česka a Pákistánu. Ceny měly nejen sloužit jako suvenýry z akce, ale také jako edukační materiály zdůrazňující význam příspěvku žen v obou společnostech a posilovat geografické povědomí o České republice jako o „srdci Evropy.“
Český stánek také nabízel širokou škálu videí prezentujících krásy České republiky, podporované agenturou CzechTourism pod hashtagem #VisitCzechia, a také představil české přístupy k recyklaci v souladu s tématem Eurovillage zaměřeným na udržitelnou budoucnost. Společně se těšíme se na příští ročník Eurovillage v Islámábádu a děkujeme kolegům z Delegace EU a členských států za spolupráci.