
Workshop na Velvyslanectví ČR v Helsinkách završil kampaň na podporu incomingové turistiky z Finska
07.11.2019 / 14:30 | Aktualizováno: 23.01.2025 / 14:23
Dne 6. listopadu 2019 navštívili Finsko zástupci desítky českých subjektů působících v sektoru cestovního ruchu, aby při matchmakingovém setkání s finskými tour operátory a cestovními kancelářemi na Velvyslanectví ČR podpořili, v rámci projektu ekonomické diplomacie, rozvoj incomingové turistiky z Finska.
Velvyslanectví ČR ve Finsku ve spolupráci se stockholmskou kanceláří CzechTourimu (CzT) uspořádalo dne 6. listopadu 2019 v Helsinkách, jako součást projektu ekonomické diplomacie, matchmakingovou akci, na níž zástupci desítky českých subjektů ze sektoru cestovního ruchu jednali s představiteli více než dvaceti finských cestovních agentur o možnostech rozšíření spolupráce při cestách finských turistů do Česka.
Finsko představuje z pohledu incomingového cestovního ruchu jeden z nejrychleji rostoucích severských trhů. V roce 2017 přicestovalo do Česka z této země cca 82 tis. turistů, což představuje v porovnání s rokem 2016 více než 5% nárůst. Je však bohužel realitou, že cca 75 % těchto návštěv tvoří cesty individuálních turistů do Prahy.
I s ohledem na tuto skutečnost se Velvyslanectví ČR v Helsinkách spolu s CzT dohodly, že prostřednictvím B2B workshopu a B2C kampaní budou společně usilovat o větší diverzifikaci produktového portfolia, a to působením v několika rovinách - (i) oživením stávajících či navázáním nových kontaktů s nákupčími na úrovni B2B prostřednictvím "skandinávské roadshow", kde budou místní odborníci informováni o zajímavostech a nových produktech, které destinace v Česku nabízí, (ii) rozšířením produktového portfolia o nové incomingové segmenty, např. aktivní dovolenou či MICE (kongresovou a incentivní) turistiku a (iii) spuštěním projektu B2C komunikace ve finském jazyce k trvalému poskytování informací veřejnosti, vč. sociálních sítí (FB), neboť online komunikace je v severských zemích důležitým marketingovým nástrojem.
Celý projekt proto sestával ze dvou obsahově souvisejících, avšak formou relativně samostatných částí. Již v průběhu jarních měsíců Velvyslanectví zajistilo, v rámci B2C části, překlad webových stránek o Česku a možnostech v sektoru cestovního ruchu do finštiny, neboť pro zvýšení efektivnosti a míry zapojení veřejnosti je důležité komunikovat v on-line prostředí v rodném jazyce. Vytvořením stránek ve finštině tak vznikla platforma využívaná pro již probíhající online kampaně, obsah stránek je dále využíván na FB stránkách CzT a prolink na stránky je možný také v rámci vydávaných newsletterů.
Dne 6. listopadu potom proběhla v prostorách Velvyslanectví finská část vlastní "Skandinávské Roadshow" (B2B workshopy českých subjektů v Kodani, Helsinkách a ve Stockholmu). Na akci byli pozváni nákupčí z finského sektoru cestovního ruchu z řad největších tour-operátorů, cestovních kanceláří a produktových specialistů se zaměřením na všechny segmenty, tedy leisure, business a MICE. Interakce při úvodní prezentaci a především pak živá B2B jednání, jež pokračovala i při podávané večeři a losování výher, byly důkazem zájmu finských společností o nabízené produkty českých subjektů a významným příslibem pro další pokračování spolupráce na základě navázaných kontaktů.
Jaroslav Mandys, zástupce velvyslance, Velvyslanectví ČR ve Finsku