česky  english 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo LinkedIn logo

Česká ambasáda lákala na veletrhu Hospitality Qatar k návštěvě Česka

Stánek české ambasády zaujal návštěvníky turistického veletrhu Hospitality Qatar. Od 12. do 14. listopadu mělo více než 12 tisíc návštěvníků příležitost dozvědět se víc o cestování do a po České republice. Zájem byl nejen o tradiční destinace jako Praha a lázeňská města, ale i o další místa v České  republice nebo propojení s cestováním do jiných středoevropských turistických destinací.

Evropa je oblíbeným cílem turistů nejen z Kataru. Obyvatelé celého Perského zálivu, kterým zpravidla nechybí finanční prostředky, rádi uniknou horkému letnímu počasí a cestují do Evropy. V posledních letech roste zájem o cestování i v zimních měsících, které místním cestovatelům nabízí jedinečnou atmosféru. Cestuje se s přáteli, anebo s rodinami a dětmi. Katařané hledají společenské i kulturní vyžití, lázně a wellness, aktivity pro děti, anebo jen nové zážitky v Praze i mimo ni. Důraz kladou na kvalitní služby, za které jsou ochotni zaplatit. Často zvažují propojení s dalšími středoevropskými turistickými destinacemi jako Vídeň, Mnichov, Bratislava nebo Varšava. 
V rámci veletrhu se každoročně představují cestovní kanceláře, firmy poskytující služby v oblasti turistky, nechybí ani ambasády, které zpravidla představují svou zemi ve spolupráci s národními agenturami cestovního ruchu. Své kulinářské umění zde předvádějí kuchaři z renomovaných místních restaurací. Veletrh , který se strategicky koná v samotném centru Dauha, úspěšně láká i běžné Katařany s rodinami. Stánek české ambasády byl vyhledávaným místem po celou dobu veletrhu, a to jak katarskou veřejností, tak místními cestovními kancelářemi a agenty. Návštěvníci byly zpravidla dobře informovaní o turistických možnostech České republiky v obecné rovině. V souladu s místními zvyklostmi hledali konkrétní doporučení a podrobnější informace včetně informací o procesu udělování víz, které by dostali prostřednictvím osobního kontaktu, ale i případnou nabídku cestovního balíčku na míru. 
České cestovní kanceláře i firmy poskytující služby související s turismem by mohly v příštím roce využít veletrh k navázání nových kontaktů, ale i k oslovení katarské veřejnosti a povzbuzení jejího zájmu o cestování do České republiky. Aktivní participace CzechTourismu by byla velkou výhodou.

Autor: Simona Drahoňovská, ekonomický diplomat ZÚ Dauha     

Hospitality Qatar

Hospitality Qatar

 

Hospitality Qatar

Hospitality Qatar

Hospitality Qatar

Hospitality Qatar