english  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo X logo Facebook logo

České sklářské umění v New Yorku: Bohemian Crystal Harmony 2024

Dne 9. listopadu 2024 vyvrcholil v České národní budově v New Yorku dlouhodobě plánovaný projekt Bohemian Crystal Harmony. Jeho cílem bylo představit české sklářské umění a design široké veřejnosti a obchodním partnerům na pozadí veletrh Boutique Design New York. Na výstavě se představily následující firmy a jednotlivci: Halama Glass, Pačinek Glass, Tarespa, České dukáty, Boii design, Shalom Tomáš Neuman, Miloš Mio Vacík. 

Bohemian Crystal Harmony spojil prvky českého sklářství, designu, hudby, filmu a sportu s tradicemi českých společností a osobností. Akce nabídla českým firmám unikátní platformu pro navázání nových obchodních kontaktů a přispěla tak k rozvoji česko-amerických kulturních a obchodních vztahů. 

Výstava byla přístupná veřejnosti od pátku 8. listopadu do neděle 10. listopadu. Hlavní událostí byl galavečer v soboru 9. listopadu, kterého se zúčastnilo více než 200 hostů. Galavečerem provázela moderátorka Jana Křupková.

Generální konzul ČR v New Yorku Arnošt Kareš ve svém projevu zdůraznil podporu českého sklářského umění v zahraničí a poděkoval všem zúčastněným firmám a partnerům, kteří se na přípravě a realizaci akce podíleli.

Program zahrnoval živé hudební vystoupení Lenky Morávkové, která předvedla svůj skleněný nástroj Bohemian Cristal Instrument. Vystoupení bylo spojeno s Light Art show v podání Alexe Dowise. Dále vystoupili hudebníci Miloš Vacík a Robert Jíša. Součástí výstavy byla také multimediální výstava a projekce filmu Glass Onion, ve kterém figurovalo sklo od Pačinek Glass. Návštěvníci si mohli nejen prohlédnout exponáty, ale také vyzkoušet rytectví a airbrushing.

Dobročinnou aukce vedl Nicholas Lowry, prezident a hlavní licitátor Swann Auction Galleries. V rámci dražby byly nabízeny čtyři jedinečné předměty, včetně skleněné hlavy lva, která se stala symbolem celé akce. Výtěžek z aukce byl věnován na Nadaci Jakuba Voráčka, která v Česku podporuje pacienty s roztroušenou sklerózou.

Akce splnila svůj účel, když umožnila českým firmám prezentovat své produkty v New Yorku a navázat důležité kontakty s potenciálními klienty a partnery na americkém trhu. 

Foto: David Švarc

Foto: David Švarc

Foto: David Švarc

Foto: David Švarc

Foto: David Švarc

Foto: David Švarc