Zápis úmrtí v cizině – žádost o český úmrtní list
Pokud občan Česka zemřel v cizině, je k vyřízení rodinných i majetkoprávních záležitostí v Česku zapotřebí provést příslušný zápis do zvláštní matriky v Brně a obstarat český úmrtní list.
O zápis úmrtí státního občana Česka do zvláštní matriky mohou požádat:
- členové jeho rodiny (tj. manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci) nebo
- zástupci zplnomocnění členy rodiny nebo
- fyzická osoba, které jsou známy osobní údaje zemřelého, a která předkládá listiny uvedené dále
Náležitosti žádosti o vydání:
- zápis o úmrtí Žádost o zápis úmrtí (DOCX, 37 KB)
- cizozemský úmrtní list v úplném znění "acte de décès - copie intégrale" (nyní je vydáván formou e-výpisu z elektronické evidence BAEC s QR kódem a linkem, na kterém lze doklad ověřit) opatřený překladem!
- doklad o státním občanství Česka zesnulého (pas, občanský průkaz, osvědčení o občanství)
- rodný list zesnulého
- oddací list, pokud byl zesnulý ženatý
- event. průkaz zdravotní pojišťovny a doklad o pohřbu nebo zpopelnění.
Upozornění
Cizozemský úmrtní list potřebný k provedení zápisu matriční události je součástí dokumentace zvláštní matriky v Brně a žadatelům se nevrací.
Vyřízení žádosti o vydání českého úmrtního listu trvá obvykle 2 až 3 měsíce.
REPATRIACE post-mortem
Ohledně přepravy zesnulých občanů Česka ze zahraničí se mohou pozůstalí obrátit na pohřební ústav v Česku dle vlastního uvážení. Kompletní služby spojené s repatriací ze zahraničí do kteréhokoli místa v Česku zajišťuje například: