Zápis úmrtí
30.05.2025 / 14:01 | Aktualizováno: 30.05.2025 / 15:18
Informace o zápisu úmrtí a vystavení českého úmrtního listu
K žádosti o vystavení českého úmrtního listu se předkládají níže uvedené doklady, všechny dokumenty musí být předloženy v originálech nebo úředně ověřených fotokopiích.
Žádost se podává osobně na konzulárním úseku Velvyslanectví ČR v Bejrútu během předem domluvené schůzky na e-mailové adrese beirut.consulate@mzv.gov.cz
- Zápis úmrtí (PDF, 243 KB);
- libanonský úmrtní list (podle toho, kde došlo k úmrtí) - libanonský úmrtní list musí být opatřen superlegalizací (vyšší ověřením), konkr. razítkem Ministerstva zahraničních věcí, úmrtní list musí být úředně přeložen do českého jazyka;
- protokol o ohledání v případě, že bylo připojeno potvrzení úřadu cizího státu o tom, že úmrtní list nebyl vydán;
- doklad o státním občanství ČR zemřelého;
- rodný list zemřelého;
- oddací list zemřelého, pokud byl ženatý;
- průkaz zdravotní pojišťovny nebo doklad prokazující, u které zdravotní pojišťovny v ČR je zemřelý registrován;
- doklad o pohřbu nebo zpopelnění;
- lékařskou zprávu – list o prohlídce mrtvého, byla-li provedena zdravotní nebo soudní pitva – písemné oznámení lékaře;
Doklady ad 5) až 9) se předloží, jsou-li k dispozici.
Cizozemský úmrtní list potřebný k provedení zápisů matriční události jsou součástí dokumentace zvláštní matriky v Brně, žadatelům se nevrací. Cizozemské doklady musí být rovněž přeloženy do českého jazyka.
Správní poplatek se platí za podání žádosti o zápis matriční události na úřadě, dle položky 153 -600 Kč v USD hotově.
Vyřízení žádosti trvá cca 2 - 3 měsíce. Podle složitosti jednotlivých matričních případů mohou být požadovány další, ke zpracování nutné doklady a je možná i delší lhůta zpracování.