Nový systém pro objednávání žadatelů k příjmu žádostí o dlouhodobá víza a pobyty

Žádosti i dlouhodobá víza a pobytová povolení se podávají na Konzulárním a vízovém úseku Velvyslanectví České republiky v Pekingu pouze ve stanovené termíny. O přidělení termínu k podání žádosti je nutno předem požádat.

Od října 2023 byla zřízena nová objednávací schránka pro žadatele o zaměstnanecké karty a sezónní zaměstnání. Tito žadatelé se nově objednávají přes e-mailovou adresu Beijing.Appointment@mzv.gov.cz. Objednávání probíhá 1x za měsíc, podrobnosti jsou zveřejněny v článku New Rules of Registration for long-term visa or long-term residency permits.

Žadatelé o všechny ostatní typy dlouhodobých víz a pobytových povolení (kromě dvou výše uvedených) si mohou objednat termín k podání své žádosti průběžně, a to výhradně přes e-mailovou schránku Beijing.Visa@mzv.gov.cz. Podrobnosti jsou rovněž zveřejněny v anglické verzi v článku How to register for appointment to apply for long-term visa or long-term residency permits (all types, except Employee Card and Seasonal Work).

Pravidlo objednávání: 1 žadatel = 1 email

Současně platí výjimka pro nezletilé děti, které budou podávat žádost o pobytové oprávnění spolu se zákonným zástupcem. Tyto nezletilé děti lze objednat v rámci emailu – objednávky termínu k příjmu žádosti o pobytové oprávnění jejich zákonného zástupce.

Emailové žádosti o stanovení termínu k příjmu žádostí pro všechny druhy dlouhodobých pobytových oprávnění (kromě žádostí o zaměstnanecké karty a sezónní zaměstnání) budou řazeny do jedné nekonečné fronty.

Do pořadí doručených emailů ZÚ žádným způsobem nezasahuje, pořadí nemění a neovlivňuje. Stanovené termíny jsou pevné, nelze je měnit, a to ani ze strany žadatele, ani ze strany ZÚ.

Žadatelé nemohou žádat o konkrétní termín pro podání žádosti. Přesný termín podání žádosti bude žadateli oznámen e-mailem.

Na žádosti o změnu termínu pro příjem žádostí o pobytové oprávnění nebude ZÚ odpovídat. V případě zrušení termínu ze strany žadatele nebo v případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nemůže k podání žádosti dostavit, nelze stanovit nový termín bez obdržení nové objednávky, tj. žadatel musí o nový termín požádat opět standardním způsobem.

Povinné náležitosti emailové objednávky

Emailová žádost o termín musí být napsána v anglickém nebo českém jazyce a vždy musí v předmětu zaslaného e-mailu obsahovat jedinečné číslo čínského nebo jiného zahraničního cestovního pasu žadatele. Na e-maily, které budou mít v předmětu zprávy uvedeny jiné informace než samotné číslo zahraničního cestovního pasu, nebude brát zřetel (tedy v předmětu nesmí být žádný text, ani zkratky odkazující na přeposlání či odpověď).

V obsahu e-mailu musí být uvedeny tyto následující identifikační údaje žadatele: 

  • Jméno a příjmení žadatele
  • Datum narození
  • Účel (typ) dlouhodobého víza / pobytu
  • Kontaktní údaje žadatele (e-mail i telefon)
  • Číslo cestovního dokladu

V jednom e-mailu lze objednat maximálně jednoho žadatele, výjimkou jsou nezletilé děti, které může rodič objednat zároveň. 

Přílohou e-mailové žádosti musí být POUZE kopie následující dokumentů: 

  • Kopie datové stránky cestovního dokladu žadatele s fotografií a osobními údaji -příloha ve formátu PDF, DOC, JPG nebo JPEG
  • Kopie stránky dokladu prokazujícího účel pobytu (např. potvrzení o přijetí ke studiu, kopie rodného nebo oddacího listu, výpis z obchodního rejstříku, první strana pracovní smlouvy apod.) - příloha ve formátu PDF, DOC, JPG nebo JPEG / žádné jiné další dokumenty nepřikládat!

Tyto přílohy nemohou být zaslány ve formě odkazu na jakékoli internetové úložiště nebo ve sdílené podobě. 

Občané jiných zemí než Čína se mohou registrace zúčastnit pouze tehdy, pokud v Číně dlouhodobě žijí déle než 2 (dva) po sobě jdoucí roky na základě povolení k dlouhodobému pobytu. Sken tohoto pobytového povolení musí být ve formátu PDF zaslán v registračním e-mailu spolu s ostatními přílohami. 

Při samotném podání žádosti musí být předloženy identické dokumenty, které byly zaslány během registrace, jinak je registrace neplatná a žádost nebude přijata. 

Bez výše uvedených náležitostí a příloh je objednávka považována za neplatnou!

Žadatelé s platným termínem rezervace pro podání žádosti o dlouhodobá víza či dlouhodobý pobyt podávají svoji žádost osobně na Konzulárním a vízovém oddělení Velvyslanectví ČR v Pekingu (vchod z ulice Jian Hua).

Po obdržení potvrzujícího emailu s termínem si jej vytiskněte a vezměte s sebou při podání žádosti.

Počet volných termínů pro příjem žádostí o dlouhodobá víza či pobytová oprávnění v jednom týdnu činí 15 míst (žádosti se přijímají v určených dnech v době mezi 08:30 a 11:00 hod.).