Obchodování s Pákistánem

Pro zahájení obchodování s jiným teritoriem, a Pákistán v tomto není výjimkou, je třeba alespoň základní znalosti teritoria, místní podnikatelské kultury, a samozřejmě Vašich místních obchodních partnerů.

Pákistán je významnou zemí nejen v regionu Indického subkontinentu, ale také z globálního pohledu. Svou významnost získává především díky cca 208 miliónům obyvatel (6. nejpočetnější země světa, odhad z roku 2018), své velikosti 796 tis. km2 (37. největší země světa), výdajům na obranu ve výši cca 3,6 % HDP (19. nejvyšší výdaje na světě, odhad z roku 2018), přičemž Pákistán je také vlastníkem jaderných zbraní, jakožto jedna z 8 zemí světa. Význam Pákistánu dokládá také jeho ekonomika, jejích velikost je 1 061 miliard USD (24 biliónů CZK, odhad z roku 2017) a země je tak 25. největší ekonomikou světa v roce 2005 jej banka Goldman Sachs zařadila do tzv. seznamu Next Eleven, tedy zemí, které mají největší potenciál stát se nejsilnějšími ekonomikami světa v 21. století, což slibuje vysokou návratnost investic.

Pákistán - charakteristika země

Níže naleznete stručnou charakteristiku Pákistánu a jeho ekonomiky, včetně porovnání vybraných aspektů s ČR. 

Podnikatelská kultura v Pákistánu

kultura

Pro obchodování je zásadní znalost podnikatelské kultury v země partnera. Informace níže přináší vhled do této problematiky. 

Znalost obchodního partnera

Při obchodování s Pákistánem je potřeba klást důraz na znalost obchodního partnera, jelikož rozdílného právního a obchodního prostředí se snaží využívat lidé, jejichž snahou není obchodovat, ale především nečistým způsobem získat výhody na úkor…